Daha Az Uyuyarak Başarıyı Yakalamak (Hiçbir Şeye Vakti Yetmeyenlere)





Ne güzeldir, yoğun bir çalışma döneminden sonra çıkılan tatilde hiçbir şey düşünmeksizin dinlenmek. Deniz, güneş ve uyku üçgeni.

Normal iş zamanında şehirlerin yorucu trafiğiyle birlikte  çalışmaya  başlamak için sabahları erken kalkmanın acısını bu zamanlarda çıkarmaz mıyız?
Geç saatlere kadar uyumakla dinlendiğimizi, kendimize geldiğimizi düşünmez miyiz?

Bize doğduğumuzdan beri öğretilen bu değil miydi?

Dinlenmek için insan en az 8 saat uyumalıydı. Hatta biraz daha abartıp ne kadar uyursak o kadar dinleniyoruz diye birbirimizi bile etkilerdik.
Acaba gerçek bu muydu?

Zira ben ne kadar fazla uyursam o kadar halsiz, isteksiz ve yorgun olduğumu hissediyordum.

Fazla uyumak beni dinlendirmiyor, sanki yoruyordu….

Uzun yıllardır okumakta olduğum değişik kitaplarda veya kişisel gelişim konusunda belli bir düzeye ulaşmış insanların eserlerinde ve röportajlarında hep uyku sürelerinin normal insanlardan daha az olduğunu okumakta veya duymaktaydım. 
Peki bu nasıl oluyordu da bize 8 saat uyumamız gerektiği söylenirken bu insanlar  buna uymuyor ve 5-6 saat ile hayatlarını uykusuz geçirebiliyorlar, bununla da yetinmeyip bir de  inanılmaz bir başarı yakalayabiliyorlardı?



Hesap son derece basitti. Biz 8 saat uyurken, onlar 5 saat uyuyorsa aramızda 3 saat günlük fark oluyordu.
Bu ayda 30*3=90 saat ,yılda 90*12=1080 saat ve bu da 45 gün eder. Yılda onlar benden 45 gün fazla yaşıyorlardı.
Ortalama 75 yıl yaşayacağımızı varsayarsak ve bunun 15 yılı gençlik olarak düşünerek, kalanı üzerinden bir hesap yaparsak da başarılı insanların bende 45 gün * 60 yıl =2700 gün (7.4 yıl) fazla yaşadıkları ortaya çıkıyor.
İnana biliyor musunuz? Yaklaşık 7,5 yıl fazla bir hayat….

Günlerce kendime gelemedim.

Bu kadar basit miydi?

Daha sonra aynı şeyi geceleri TV karşısında geçirdiğim 3 saate de uyguladım ve doğru duşa koştum. Hayatımın 7. 5 yılını bana hiç bir şey kazandırmayan filmler, haberler, magazin programları karşısında harcamaktaydım.
Hayatımın 15 yılını kaybediyordum. Duştan sonra kendimi toparlamaya karar verdim.

Bunu nasıl başaracaktım?……. 

Her sabah saat 5.50 de kalkıp kendimi geliştirecek bir şeylerle ilgilenecektim.
İlk bir iki gün zorlanarak ta olsun kalktım ve kitap okumaya çalıştım ama hafta sonu geldiğinde nedense sabah kalmamam gerektiğini düşünerek geç kalktım ve hafta başı yine erken kalkamadım.

Düşüncelerim kalkmama gerek olmadığını devamlı tekrar ediyordu. Bu günlerce bu şekilde devam etti.

Kendimle mücadele ettim. 2 gün kalktım 3 gün kalkamadım.

Bu arada söylememde yarar var, bazı konularda son derece iradeli ve kendime hâkimimdir.

Özellikle sigarayı bırakmam ve çayı şekersiz içmem bunlardan bir kaçıdır.

Neyse, günler böyle devam ederken 3 ay önce babaannemi ziyarete gittim. Babaannem 96 yaşında ve halamla birlikte yaşıyor.

Yaşı icabı bazı hastalıkları bulunmakla birlikte kendi kendine yemek yiyebiliyor ve yavaşta olsa bir erden başka bir yere kendi başına gidebiliyordu.

Ancak son bir senedir zaman zaman hafızasını kaybediyor ve geceleri 4-5 kere yatağından kalkıp içerideki odalara veya başka yerlere gitmeye çalışıyordu.

Bu durum halam için çok zor olmalıydı. Devamlı hareket halinde olan birine bakmak kolay olmamalıydı.

Sorduğumda, ilk zamanlar çok zorlandığını ama zaman için de neredeyse 2 saatte bir 15-20 dakikalık tavşan uykusunun kendisine yettiğini söyledi.
İşte olay buydu…..

Bu bir alışkanlıktı ve her alışkanlık gibi çözümü biraz sebat ve irade idi.
Yeter ki insan bir kere inansın…..

Bundan sonraki bir ay için kendime bir uyku planı hazırladım.
7.5 saatlik uykumu sistemli olarak 5.5 saate çektim. İlk günler normal kalktığım zamandan 15 dakika önce kalkmaya başladım.
Daha sonra sonraki günlerde bunu 5 er gün arayla geriye çekmeye başladım.
Başlarda çok zor zamanlarım oldu. Kendimi çok zorladım ve sonunda başardım.
Şu an 5.5 saat civarında uyuyorum ve daha önceden yapamadığım veya yapmak isteyip de zaman ayıramadığım her şeyi yapmaya başladım.
Bunu canı gönülden isteyen herkes yapabilir……
Sadece 1 ay bu zorluğa katlanabilirseniz hayatınıza 7.5 yıl fazladan katacaksınız.

Siz uykuda olduğunuz süre zarfında unutmayın ki sizi geçecek ve sadece sizden 2 saat daha az uyuyarak veya TV seyretmeyerek başarıyı elde edecek az sayıda insan olacak.

Az sayıda diyorum çünkü çok kişi buna inanmayacak…..

Umarım siz bunu görür ve yakında başarılı insanlar kervana katılırsınız.

www.kazanmakisteyenler.com  sitesinden alınmıştır.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar