Girişimcilik Macerası


Girişimciliğe soyunma macerası ben de maaş ile bir yerde çalışmayı kendime hiç bir zaman yakıştıramadım zamanda başladı. Daha küçükken Ahmet Abinin dükkanında manav işi yaptığı zamanlarda ve onun olmadığı vakitte dükkanına bakıyordum ve harçlığımı çıkartıyordum. Ahmet Abi her ne kadar yanında çırak olarak istese de onun yanında dürüstlüğümden ödün vermemek adına onun yanında çalışmadım. Ailem bana dürüstlüğü aşılamıştı. Genç yaşa gelince ticaret maceram devam etti. Harçlığımı çıkarmak için sokakta 2. El cep telefonu satışı yapmaya başladım. Tabi memur Zabıtlar ile fazlasıyla kovalamaca yaşasamda çok büyük bir badire yaşamadım. 

Bu koşuşturma da bana birçok şey öğretti. Bundan sonra öğrenci evinin altında berbat derece kötü bi yerde dükkanı yok fiyatına tuttum. Zaten dükkanda küçük ve pas kir içinde idi desem yeridir . Daha sonrasında teknolojik aletler getirmeye başladım. 10 metre kare bu yerde satışları iyi gitmeye başladı. Dükkan sahibinin başka şeyler yapacağını söylediği dükkandan ayrıldım ve oradan ayrılarak 50 m2 yerde dükkan tuttum. Burada işler iyi gitmeye başladı. Ürün almak için Topkapı ya gidiyordum.Artık ile bir kişi daha almam gerekiyordu.işlere yetişemiyordum. Bir eleman daha aldım ve şükür ki işlerim tıkırında gitmeye başladı. 2. Bir eleman derken kısa keseyim büyük dükkana geçip 14 kişiye kadar büyüdük. Kirayı nasıl çıkartırım derdinden bu kadar ileri gitmek büyük mutluluk getirdi. 

Ticarete atılacak kişilere tavsiyem başlarda işler umduğunuz gibi gitmeyebilir. Eğer ehli keyfi biri iseniz maaşlı bir yerde çalışmanız daha doğru olur. Çünkü bu iş fazlası ile emek sabır koşturma , sıkıntı dert içeriyor. Bunun dışında iletişim ve Psikoloji den de anlamanız gerekir. Iletisim yoksa müşteri kaybedersiniz. Ayrıca sinirleriniz yıpranabilir. Bunun dışında elemanlar ile ve müşteri lerin ilişki ve samimiyetiniz iyi olmalıdır. Tecrübelerimi ve anılarımı okuduğunuz için teşekkürler... 

 Son sözlerim şudur: tembelliğe karşı çare arıyor iseniz bunun ilacı harekete geçmektedir. Şartlarınızın kötüleşeceğini düşünüp iğneyi kendinize batırırsanız istediğiniz amaca ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar