Özsaygı, Değişmek ve Farkında Olmak

Çünkü en başta kendime karşı güvenimi yitirdim. Kendine güvenmeyen, kendini sevmeyen bir insan, başkalarını sevemez. "Yapma, insan kendisinin psikoloğudur. Sen kendini değiştirmek için çabalamazsan, hiç kimse sana yardım edemez" dedi.

Sonra da başkalarını suçluyorum. Bu adil değil. Sevgi alman için, sevgi vermen lazım.

Birileri için bir şeyler yapmayı, feragat etmeyi, bazen kendinden de ödün verebilmeyi öğrenmen lazım. İyiliği, iyilik olduğu için yap. Sevilmek için değil...

Kendin ol. Başkalarının hayatlarına imrenip, seyirci kalarak şuradan markete kadar bile yol alamazsın.

Değişmek istiyorsan değiş. Tutan yok. Onlar gibi olabilirsin.

Ben neden yerimde sayıyorum?" diye sordum. Değişmek istemiyorum çünkü. İsteseydim aynı şeyleri yazıp, sonra da hayıflanmazdım. Böyle bir hayat işime geldiği için böyleyim

"Seçim senin" der. Evet, seçim benim... Ne yaparsan yap, ne yaşarsan yaşa, emin ol şu anki konumundan çok daha kötü bir yerde olmazsın. Sadece düşüncelerini ve davranışlarını değiştir..

Kuruntularından sıyrıl, güven... Evet, güven. Çünkü hayatta insanı insan yapan, sevgiyle saran en büyük şey güvendir. Güvenmezsen güvenilecek bir insan da olmazsın. Öncelikle kendine güven.

Yanlış insanlara güvenip hayal kırıklığına uğrayabilirsin. Ama hiç denememekten iyi sonuçta.


Yanlış yap. Yanlış yapmaktan korkma. Unutma ki; en büyük doğrular, en ufak yanlışlardan doğar. Şimdi dik dur. Yarın gerçekten güneşle yeniden doğacaksın. Çünkü artık nasıl biri olduğunu ve nasıl bir insan olman gerektiğini çok iyi biliyorsun. Gideni boş ver. Sen şimdi hayatında kalanlara sahip çık ve döndürmen gerekenleri döndür. Emin ol, bu kez olacak. 

(Alıntı yapılarak içerik düzenlenmiştir.)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar